A kereslet és kínálat találkozik?

A váltás alapvetően egy krízishelyzet, amire fel kell készülnöd.

Az első természetesen az, hogy megnézed az általad kigondolt munkakörre szükség van-e a piacon: hadd mondjak erre egy példát: Volt egy-két évvel ezelőtt egy gyártásvezető ügyfelünk…

KERESLET meghatározása

Ha meg szeretnéd határozni, milyen szektorban szeretnél dolgozni, érdemes információt gyűjtened arról, melyek a gazdaságban legjobban teljesítő ágazatok:

* Látogasd meg a KSH honlapját, ahol havi negyedéves és éves statisztikákat is olvashatsz a foglalkoztatottság alakulásáról (www.ksh.hu )

* Olvasd rendszeresen a gazdasági sajtót (Napi gazdaság, HVG) www.napi.hu, www.hvg.hu

* És természetesen a Google kulcsszavas keresőt is igénybe veheted (pl. növekvő szektorok)

Mely munkakörök a legnépszerűbbek:

Az egyik legjobb módszer annak kiderítésére, hogy mely munkakörökben a legkönnyebb elhelyezkedni –mert igen nagy a kereslet rá – ha például megnézed, hogy a vezető állásportálon (profession.hu ) hány álláshirdetés van fenn.

Sokat segít az is, ha megnézed, melyek az adott évben leginkább keresett állások: www.hianyszakmafelmeres.hu

Fentiek alapján könnyen meghatározhatod, melyek azok az iparágak, cégek és területek ahová nagyobb eséllyel pályázhatsz, hiszen ha nagy a kereslet, valószínűleg kisebb a verseny.

Az ilyen esetekben – ha nagy a kereslet – nem kell 100%-osan megfelelni a munkaköri elvárásoknak, ugyanis a cégek hajlamosabbak kompromisszumokat tenni a jelöltek esetén.

Mit is jelent ez?

Mi általában az javasoljuk a Gerilla Önéletrajz Módszerekben, hogy ha az elvárásoknak 80%-ban megfelelsz, bátran add le a pályázatodat a meghirdetett állásra. Amennyiben hiányszakmában kívánsz elhelyezkedni, akkor is sikeresen pályázhatsz, ha több olyan pont van a hirdetésben, aminek nem felelsz meg teljes mértékben. Természetesen minden egyes munkakör esetén mérlegeld, hogy melyek azok a feltételek, amelyeket a munkáltatók rugalmasan tudnak kezelni és melyek azok, amelyhez mindenképpen ragaszkodnak. Ennek eldöntésére jól orientálhatnak azok a kifejezések, hogy az adott tapasztalat „elengedhetetlen” vagy csak „előny”.

Miután meghatároztad a keresletet, a következő lépés annak definiálása, melyek azok a tudások, tapasztalatok, készségek és képességek amelyekkel Te rendelkezel a többi jelölttel szemben. Melyek az erősségeid? Ezek jelentik a te versenyelőnyödet (egyedi terméktulajdonságod – egyedi értékestési ajánlat).

Ha egyedi előnyeidet nem tudod munkakör szintjén meghatározni, mit tudsz tenni?

Ebben az esetben érdemes végiggondolni, hogy a jelenlegi munkakörödben milyen feladataid vannak, melyeket tudsz azok közül jól csinálni, és ahhoz milyen képességek készségek kellenek.

Amennyiben bármelyik eddigi munkaköreidben volt éves teljesítményértékelésed, és ott kaptál visszajelzést a személyes képességeidre vonatkozóan, használd bátran őket.

Az erősségeid meghatározásában segítségedre szolgálhatnak esetleg korábban elvégzett személyiségtesztek, akár 360 fokos visszajelzések.

Listázd fel ezeket a készségeket, és nézd meg, az erősségeid közül melyek azok, amelyek a két halmaz metszetébe esnek, azaz melyek azok a tudásaid, amelyekre van igény a piacon.

Sokan gondolják azt, hogy ilyenkor –ahhoz hogy felkészüljünk az új feladatra – érdemes belevágni tanulni valamit: ilyen szituációban én inkább csak a kisebb tanfolyamokat esetleg nyelvtanulást javasolnám: szerintem ugyanis csak a pozicionálásnak kell megváltozni.

Gondoljatok a Raffaello húsvéti desszertjére….

De ezzel még nem értél a feladat végére, ugyanis az a legjobb, ha olyan munkakörben dolgozol, amit szeretsz is csinálni.

A harmadik halmazba, írd be azt, mi az a munka, amit szeretnél csinálni. Ha ezt nem tudod magadnak pontosan megfogalmazni, írd össze azokat a tevékenységeket/ feladatokat amelyeket szívesen végeztél vagy végzel jelenlegi munkádban, vagy szabadidődben.

Ezek alapján könnyedén összeállíthatod, milyen tipusú munkában érdemes gondolkodnod.

Scroll to Top