Ezt a módszert arra érdemes használnod, hogy eljuss azokhoz a cégekhez, amelyek ebben a nehéz gazdasági helyzetben is bővülnek, és nagyobb számban, folyamatosan vesznek fel embereket. Mint már említettem, a gazdaság állapota sosem homogén.
A gazdasági válság nem érinti a cégeket egyformán, mindig lesznek olyan cégek, amelyeknek nagyon rosszul megy, most például tipikusan ilyenek az építőipari cégek, és lesznek olyanok is, amelyeknek nagyon jól megy, még a rossz gazdasági körülmények ellenére is! Őket kell megtalálnod.
A speciális keresés esetén a Google keresőbe írd be, hogy fejlesztés, és a saját városodat, legyen most a példánk Nyíregyháza. Meg fogod kapni az eredményeket, ott sorjáznak majd a nyíregyházi fejlesztések. Érdemes időben szűkítened az eredményeket olyan módon, hogy a keresősáv és a találatok között a keresőeszközök között beállítod azt, hogy mekkora idősávban keressen a Google. Kattints a „Bármikor” szóra, és jelöld ki, hogy például „Az elmúlt évben”. Meg is mutatom, hogyan:
Tehát a Google mit fog most kilistázni neked? Azt, hogy milyen fejlesztések indultak Nyíregyházán az elmúlt egy évben, amelyekről történt bármiféle említés.
Biztos lehetsz benne, hogy a nagyobb fejlesztésekkel, beruházásokkal mindenki szeret elbüszkélkedni. De egyéni tartományt is megadhatsz, mondjuk az elmúlt három hónapot, dátum szerint kijelölve az elejét és a végét. Akkor azokat a fejlesztéseket kapod majd meg, amelyeket most jelentenek be, amelyekről most ír a sajtó.
Nem elég, ha elméletben megérted, milyen hasznos ez a módszer számodra, hanem arra kérlek, hogy valóban végezd el ezeket a lokális Google kereséseket azon a 2-3 szakterületen, ahol otthon vagy! Hidd el, nagyon érdekes lesz szembesülnöd azzal, hogy mennyi, a szakterületedbe vágó, sikeres cég van a közvetlen környezetedben, amelyekhez máris elküldheted az önéletrajzodat.
Tehát ne felejtsd el, a Google speciális keresés tehát nagyon jó lehetőség arra, hogy összegyűjtsd a sikeres, bővülés előtt álló cégeket. A válságot ne használd kifogásként! Mondok még egy példát arra, hogy mennyire nem egyenletesen sújtja a cégeket a gazdasági válság. Ott van például az autóipar. A használt autó behozatal soha nem látott méreteket öltött: míg az új autókat értékesítő cégek szenvednek, addig a használt autó kereskedőknek nagyon pörög az üzletük!
A gazdasági válság nem egyenletesen sújtja az egyes iparágakat, mindig megtalálod majd azokat a cégeket, akiknek most is jobban megy.