Álláspályázat
Miért fontos az együttműködés?
Munkavállalóként nagyon fontos számodra, hogy olyan környezetben dolgozz – hisz éber óráid ¾-ét itt töltöd -, ahol jól érzed magad, támogatnak a céljaid elérésében, és ahol a munkaidődet a valós tevékenységekre fordíthatod, és nem arra, hogy a kollégáiddal viaskodj.
A társosztályokon kívül érdemes különös figyelmet fordítanod arra, hogy jó kapcsolatot építs ki a HR terület munkatársaival, ez több szempontból is fontos:
Egyrészt mert ők azok, akik üzleti partnerként a vállalat valamennyi funkcionális területével folyamatosan együtt dolgoznak, ennek következtében:
* Rengeteg olyan információval rendelkeznek, amelyek a vállalat egésze számára még nem nyilvánosak: például azzal kapcsolatban, hogy hol nyílnak meg új pozíciók, hol várhatók leépítések stb.
* Objektív külső partnerként a funkcionális területek vezetőivel együttműködve információt szállítanak a területek vezetői számára pl: kik az ambiciózus, jól teljesítő munkatársak – jó/rossz híredet is kelthetik a szervezeten belül.
* Átlátják a szervezetet, mind magyarországi, mind esetleg nemzetközi szinten, tudják, hogy bármely kérdéseddel kit érdemes megkeresned, kihez érdemes fordulnod.
* Ismerik a vállalati folyamatokat, a vállalati kultúrát, hagyományokat, ezért tudják, hogy a problémádra milyen lehetséges megoldások születhetnek.
Hogyan kelts jó benyomást a kiválasztás során?
1, önéletrajz és pályázatírás
2, kiválasztási folyamat
3, ajánlattétel
4, szerződéskötés
Önéletrajz és pályázatírás
A toborzás-kiválasztás során a HR-nek minden vállalatnál igen komoly véleményformáló szerepe van, bár általában nem a HR dönti el az utolsó fázisban, hogy kit vesznek fel, de
* többnyire a HR végzi az első szelekciót – ki az, akit a pályázati anyaga alapján behívunk interjúra,
* az első személyes interjún is a HR van jelen, ő írja az összefoglaló jelentést az interjúról és többnyire ez alapján eldönti, hogy kit mutat be a szakmai vezetőnek,
* a végső ajánlatra is befolyással lehet.
Az álláspályázatod elküldésekor mindenképpen arra kell törekedned, hogy SZIMPATIKUS, MOTIVÁLT, SZAKMAILAG FELKÉSZÜLT és ÉRDEKES pályázó benyomását keltsd, aki SEGÍTI a HR-es munkáját, nézzük meg sorjában hogyan:
1) Küldj el minden a hirdetésben kért dokumentumot a toborzás-kiválasztást végző munkatárs számára, ne kelljen emailt írnia, vagy telefonálnia azért, hogy küldd el a motivációs leveledet, ha a hirdetésben kérték, ugyanez érvényes esetleges bizonyítványokra, nyelvvizsga papírokra, esetleg a fizetési igényre. Amennyiben sok pályázat érkezik be, nem is fogják ezt megtenni, de ha mégis, akkor sem kerülsz a kedvelt pályázók közé.
2) Az önéletrajzod kivitelével is segítheted a toborzó munkáját (praktikus formátum – Word, terjedelem, áttekinthetőség, kiemelések, felesleges információk kerülése)
3) Tartalmilag sokat tehetsz azért, hogy a HR-es szimpátiáját elnyerd
* önéletrajz címe: pozíció neve
* releváns eredmények felsorolása: annak alátámasztására, hogy SIKERES munkatárs vagy – ez is segíti a HR-est a döntésben
* munkakörök és feladatok megnevezése a hirdetéshez hasonlóan, – nem szerződés szerinti munkakör megnevezés – feladatok közül azok kiemelése amelyek itt is a feladataid lesznek
* kulcsszavak használata – pl. elvárt ismeretek esetén: SAP, Oracle, C+++, Joomla
4) Minden HR-es kiemelt figyelmet fordít arra, hogy elkötelezett, motivált munkavállalókat hozzon be a szervezetbe, ezért szentelj kiemelten nagy figyelmet a motivációs levélnek. Legyen az valóban egyedi hangvételű, cégre szabott: térj ki részletesen arra, miért szimpatikus a cég, dicsérd meg őket valamiért, beszélj arról, mi tetszik a pozícióban, mivel lehetnél a cég hasznára, és milyen személyes motivációid vannak az állás betöltésére.