Felkészülés a cégből

Felkészülés a cégből

Utána kell nézned

* a cég történetének, tulajdonosi szerkezetének, nemzetközi háttér, szervezeti struktúrájának,
* üzleti stratégiájának, missziójának, alapelveinek és értékrendjének,
* tevékenységének – azaz, hogy mivel foglalkozik, mik a legfontosabb termékei, szolgáltatásai,
* piaci pozíciójának (piaci helyzet, tendenciák és kik a legfontosabb versenytársai)
* innovációjának és esetleges beruházásainak,
* sikereinek (Superbrands, legjobb munkahely, CSR, stb.)
* pénzügyi helyzetének.

Természetesen, amennyiben nemzetközi cégről van szó, megnézzük mindezeket globális és magyarországi viszonylatban, különös figyelmet szentelve annak, ahol eltérések vannak: pl. egy márka Magyarországon erősebb/gyengébb mint globálisan.

Ha a felkészülés során bármi specifikus kérdés merül fel benned, írd fel! Jó lesz még ez valamire!

De hol is tudunk mindezeknek az információknak a birtokába jutni? Szeretnék a figyelmedbe ajánlani 5 olyan kulcscsatornát, amely segíti az előzetes kutatómunkádat:

1) A cég honlapja

Természetesen a legfontosabb információforrás az a cég honlapja. Itt a történettel, tevékenységgel, szervezettel, misszióval, értékekkel, stratégiával kapcsolatos információkat fogod leginkább megtalálni, de találhatsz még interjúkat is új vagy régi dolgozókkal is, amelyek jól reprezentálhatják a cégkultúrát.

2) Google

A Google kulcsszavas keresőjével sok információhoz juthatsz a piaci helyzettel, sikerekkel, beruházásokkal, társadalmi felelősségvállalással, és egyéb média megjelenéseikkel kapcsolatban kapcsolatosan.

3) Céginfo

A ceginfo.hu-n és a nav.gov.hu-n a cég pénzügyi helyzetével kapcsolatosan szerezhetsz hasznos információkat arról, mennyire stabil a cég pénzügyileg, vannak-e büntetései stb. Ez különösen a KKV szektorba történő pályázás esetén nagyon fontos.

4) Glassdoor

A Glassdoor.com oldalon, illetve ennek az okostelefonos applikációján keresztül tájékozódhatsz elsősorban a nemzetközi cégekről: az oldal a Tripadvisor-hoz hasonlóan csillagokkal értékeli a munkáltatókat a jelenlegi és a volt alkalmazottainak véleményei alapján, és természetesen konkrét visszajelzéseket is olvashatsz a cégről.

5) Kapcsolatrendszer

Nagyon fontos információkhoz juthatsz ismerőseiden keresztül például arról, milyen ott dolgozni, milyen a vállalati kultúra, miért üresedett meg a pozíció, milyen szintűek a fizetések (!), milyen a csapat, ahová keresik a kollégát, esetleg milyen a vezető. Nagyon hasznos a lehetséges kapcsolatok felkutatásához a Facebook és még inkább a LinkedIn, ahol a kulcsszavas keresésben a cég nevét beírva megnézheted, ismeretségi körödben kik dolgoztak valaha, vagy dolgoznak most az említett cégnél.

Scroll to Top