Második feladat: folyamatosan jegyzetelj a betanulási folyamat alatt!

Lehet, hogy létezik egy ideális átadási-átvételi folyamat, de én még ilyet nem nagyon láttam. Nagyon sokszor már annak örülnöd kell, ha egyáltalán van ott valaki, aki azt a munkát csinálta közvetlenül előtted, ami a Te feladatod is lesz. Ha van ilyen ember, mindenképpen törekedj rá, hogy jó kapcsolatot építs ki vele, és faggasd ki alaposan! Minden információt gondosan írj le, hogy csak egyszer kelljen elmondania!

De ennél sajnos sokkal gyakoribb helyzet, hogy már hónapok óta felmondott és elment az elődöd, és Te egy olyan munkát veszel át, amire 3 hónapig nem is nézett rá senki. Tehát nagyon sokszor az új munkád egyfajta alapos takarítással kezdődik majd. És nincs mese, ezt meg kell csinálni.

Persze, az interjún nem ártana mindezt felmérni, de a cégek akkor még előszeretettel elhallgatják ezeket az információkat, nem kötik az orrunkra. (Mellesleg, ezért sem árthat a legelején egy e-mailben pontosítani a felelősségi kört, a konkrét feladatokat, hogy ezeket a helyzeteket, amennyire csak lehet, tisztába tegyük. Mert ha kiderül, hogy egy fél éve elfekvő munkát kell rendbe raknod, akkor ez legalább számítson bele a teljesítményértékelésedbe.)

Tehát a magyar valóság általában úgy néz ki, hogy amikor megérkezel, kapsz egy számítógépet, aztán hajrá, csináld is a munkát. Ha mégis akkora szerencséd van, hogy létezik a cégednél valamiféle átadás-átvétel, akkor az legfontosabb, hogy mindig legyen nálad papír és ceruza, és folyamatosan jegyzetelj, miközben magyaráznak neked!

Scroll to Top