Hiába gondolod úgy, hogy Te csak azért regisztráltál a Facebookra, hogy napi kapcsolatot tarthass a barátaiddal és a rokonaiddal. A statisztikák azt mutatják, hogy a fejvadászok és a vállalati személyzetisek gyakran „kutatnak” a közösségi oldalakon megfelelő jelöltek után.
Illetve előszeretettel ellenőrzik le egy-egy jelölt adatlapját a kiválasztási folyamat során. Azok a dolgok, amelyeket a Facebook adatlapodon találnak, jelentős hatással lehet arra, hogy elnyered-e az állást vagy sem. Nem hiszed?
Akkor itt van néhány felmérés, amelyek a Facebookos ’pofavizit’ meglétét bizonyítják:
A Microsoft vállalat 2010-es, három európai országban elvégzett felmérése szerint a kiválasztás során a munkáltatók 43%-a nézi meg a jelentkező Facebook adatlapját. A felmérés eredményéből az is kiderült, hogy a kiválasztást végző szakemberek közel 23%-a utasított már vissza álláskeresőt a közösségi portálokon szerzett benyomásai alapján.
A CareerBuilder amerikai munkaerő-piaci tanácsadó cég 2010. évi felmérése szerint az amerikai munkáltatók 53%-a ellenőrzi a jelentkezőket a közösségi oldalakon, ami elég magas ahhoz, hogy óvatosságra intsen Téged is.
A szintén amerikai Reppler cég jóval magasabbra, 91%-ra teszi azoknak a kiválasztással foglalkozó személyeknek az arányát, akik utánanéznek a jelölteknek a közösségi oldalakon. Szerintük a fejvadászok és HR-esek 76%-a a pályázó Facebook, 53%-a a Twitter, és 48%-a a LinkedIn profiljáról szerez benyomásokat.
Ezek ugyan nemzetközi statisztikák, de a számok legalább nagyságrendileg vonatkoztathatók Magyarországra is a Facebook globális elterjedése, illetve a külföldi kiválasztási módszerek erős itthoni jelenléte miatt.